Історія

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 6-9 класів ( ІСТОРІЯ)
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 10-11 КЛАСІВ(ІСТОРІЯ)






Зміни насамперед стосуються найновішої історії – подій, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України. Передбачили повний (окремим навчальним блоком) розгляд російсько-української війни, що розпочалася у 2014 році. Так, у програмі наголошують на геноцидних діях політичного керівництва і російського війська щодо українців. національному опорі проти агресії російської федерації та міжнародній підтримці України.
До того ж оновили перелік термінів/понять, як-от: “присвоєння суверенітету” (у значенні привласнення, захоплення суверенітету УСРР союзним центром), “русскій мір”, “рашизм”; замість вислову “політика русифікації” застосовано вислів “політика російщення”, який точніше зображає сутність явища і процесу; уточнили контекст застосування поняття “колабораціонізм”.


Джерела: НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Фото: МОН

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової середньої освіти

Компетентнісний потенціал громадянської та історичної освітньої галузі та базові знання зазначені в додатку 17, і передбачають, що учень повинен вміти:
моделювати свою поведінку як активного і відповідального члена громадянського суспільства, який знає основи права, добре обізнаний із змістом прав людини та вміє їх захищати у правовий спосіб формувати та обстоювати свою громадянську позицію щодо локальних та глобальних питань утримуватися від можливостей зловживати своїми правами виявляти відповідальність, уникати негативних стереотипів та узагальнень, а також мови ворожнечі в обговоренні суспільних проблем і різних соціальних груп брати участь у розв’язанні проблем різних спільнот, зважаючи на інтереси їх представників конструктивно співпрацювати з іншими особами, ініціювати або брати участь у реалізації проектів, громадських заходів критично оцінювати ідейні платформи та діяльність політичних партій, суспільних рухів, організацій та розуміти їх роль у розвитку демократичного суспільства ідентифікувати себе як члена різних спільнот, громадянина України формулювати та обстоювати в дискусії власні погляди та переконання, конструктивно спілкуватися на різноманітні актуальні теми історії та суспільства
знаходити історичні приклади залагодження суперечностей і конфліктів працювати в групі, досягати порозуміння та налагоджувати співпрацю з іншими особами з відмінними ідеями та цінностями, використовуючи власний досвід та досвід інших осіб, зокрема взятий з історії образно мислити та уявляти характеризувати основні тенденції розвитку культури в минулому та сучасності використовувати мистецькі артефакти для пізнання минулого, осмислювати твори мистецтва в історичному контексті співставляти різні культури, їх цінності, традиції тощо виявляти вплив належності до різних спільнот і зовнішніх чинників на формування поглядів та переконань особи визначати та пояснювати значення належності до соціокультурної спільноти використовувати досвід пізнання історії для обрання дієвих життєвих стратегій брати до уваги зміни в історії та суспільстві, оцінювати їх ризики та переваги для власного життя і життя спільноти виявляти інтереси різних спільнот/груп і шукати способи їх узгодження для розв’язання проблем планувати, організовувати, реалізувати індивідуальні чи командні проекти, оцінювати їх ефективність, представляти результати характеризувати економічну політику і розвиток торгівлі, визначати їх вплив на суспільне життя.